professioneel Onderhoud en reparatie aan je SCHAKELBROMMER
Servicebeurt
Wij adviseren om minimaal elke 5000 km een servicebeurt te laten uitvoeren. Hierbij worden de volgende werkzaamheden uitgevoerd: algehele controle van alle functies op je brommer , vervangen van luchtfilter, bougie, blokolie en – indien nodig – de kettingset. Neem contact met ons op voor het inplannen van een servicebeurt.
Afstellen
Inhouden, stotteren, niet lekker in de powerband komen en/of overmatig roken. Veel voorkomende problemen bij een 2 takt die niet lekker afgesteld is. Dit verpest de fun – die je zou kunnen hebben – met je brommer en het leidt tot overmatige slijtage van je motorblok. EZrider is gespecialiseerd in het afstellen van alle 2 takt schakelbrommers en weet wat nodig is om jouw brommer tot optimale prestaties af te stellen.
Klachten | Na juist afstellen |
Slecht starten | Snelle koude en warme start |
Stotteren | Soepele acceleratie |
Inhouden | Hogere topsnelheid |
Overmatig roken | Soepelere overgang tussen halfgas en volgas |
Niet in de powerband komen | Efficiënter brandstofverbruik |
Overmatige slijtage door slechte smering | Betere smering van cilinder en krukaslagers |
Neem contact op over afstellen.
Blokrevisie
Wij hebben veel ervaring met de revisie van Minarelli AM6 en Derbi OT (EBE / Euro 2) en NT (D50B Euro 3 en Euro 4) blokken. Je kunt bij ons kiezen uit verschillende revisiepakketten. Afhankelijk hoe je het blok aanlevert kunnen we je blok voor een all-in prijs reviseren en desgewenst draaiend opleveren. Neem contact op voor een blokrevisie.
Revisie remsysteem
Je herkent het wel, je remmen lopen aan of je remhendel komt niet lekker terug naar de ruststand. Dan is het hoog tijd om je remsysteem onder handen te (laten) nemen. Je kunt bij ons revisiekits kopen die we graag voor je monteren. Neem contact op voor een remsysteemrevisie.
Voorvorkrevisie
Wanneer er olie zichtbaar is rond de stofhoezen van je voorvork dan kun je deze voorzien van nieuwe keerringen en voorvorkolie. Bij EZrider kun je voor een all-in prijs je voorvork laten reviseren waardoor deze weer optimaal presteert. Neem contact op voor een voorvorkrevisie.
Achterbrug- en prolink revisie
Je achterbrug zit met een lange as en bussen gemonteerd aan je frame. De bussen kunnen door slijtage speling geven waardoor je achterwiel – met name- in bochten instabiel gedrag gaat vertonen. Daarnaast zit er bij DRD modellen een prolinksysteem gemonteerd waarvan de lagers en bussen vast kunnen gaan zitten door corrosie en vervuiling. Hierdoor kan je schokbreker niet meer correct functioneren. Het vervangen van de lagers en bussen is dan de oplossing. Alleen met speciaal gereedschap en kennis van zaken is dit correct uit te voeren. Neem contact op voor een achterbrug- en prolink revisie.
Tuning
Voor meerdere klanten hebben wij getunede motoren samengesteld en perfect functionerend opgeleverd. Wij hebben geen beschikbaarheid over een rollenbank maar wel de kennis hoe een 50, 70 of 80cc tot uitstekende prestaties wordt getuned zonder dat het blok overbelast wordt. Neem contact op over onze tuning werkzaamheden.